„Az elmúlt évet jelentős növekedési trend jellemezte. Vállalat vonzó és hatékony termékválasztékának köszönhetően a 2009-es válság után ismét dinamikus fejlődési pályára állt. Ez mind a motor-, mind a járműgyártás területén megmutatkozott. A foglalkoztatottak száma az elmúlt évben 514 fővel növekedett”, mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető igazgatója.
A motorgyártás területén 1.284.967 négyhengeres Otto- és dízel erőforrás készült. Öthengeres Otto-motorból 1.327 darab hagyta el a gyártósort. A múlt évben 328.138 hathengeres motort és 27.406 nyolchengeres motort gyártottak a vállalatnál. 2010-ben 5.773 tízhengeres- és 419 tizenkéthengeres erőforrás készült Győrben.
A járműgyárban 20.413 Audi TT Coupét és 5.804 Audi TT Roadstert szereltek össze. Audi A3 Cabriolet-ból tavaly 12.309 darab hagyta el a gyártócsarnokot és 15 RS 3 modell is készült már a 2010-es évben.
A motorgyártásban 2010-ben 16 új motorvariánst vezettek be. Az év egyik legfontosabb eseménye a motorgyártás területen a Kísérleti Motorgyártó Központ megnyitása volt. A sorozatgyártásban készülő motorok mellett immár kísérleti aggregátok is készülnek Győrben.
A járműgyártás kiemelkedő eseménye volt az elmúlt év novemberében az 500.000. autó legyártása és az Audi RS 3 beillesztése a termékválasztékba. Ez már a negyedik Győrben készülő modell és egyben az első Sportback, melyet az Audi Hungariánál gyártanak. Az RS 3 motorja, a 2,5 literes öthengeres motor, 250 kW (340 LE) teljesítménnyel szintén a győri vállalat terméke.
Az Audi Hungaria szerszámgyára az elmúlt évben megkezdte az Audi RS 5 karosszériaelemeinek gyártását. Ezzel immár hatra bővült azon Audi modellek száma, melyekhez a magyar vállalat rugalmas kisszériás gyártásban szállítja a komplex megmunkálású karosszériaelemeket.
2010. év végén az Audi Hungaria Motoe Kft. 6.138 munkatársat foglalkoztatott.
A következő évek üzleti kilátásai kifejezetten kedvezőek: 2010 szeptemberében az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke Rupert Stadler bejelentette, hogy az Audi a következő években mintegy 900 millió euró összegű beruházást valósít meg Győrben, mellyel a jelenleg működő motor- és járműgyártást a teljes gyártási folyamatot lefedő járműgyárrá bővíti. 2013-tól évente 125.000 jármű hagyhatja majd el a gyártósorokat.