Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Sokan nem szeretik a hagymát, pedig az nem csak finom, de egészséges is. Mutatjuk, mi mindenre jó.

Tele van vitaminnal és rostokkal 

A-, B6- és C-vitamin bőségesen található benne, akárcsak folsav, kálium, vas és nátrium.  

Jót tesz a fogaknak

Ha nyersen is szereted fogyasztani, akkor te jobban jársz, mint azok, akik nem. A benne található erős illóanyagok ugyanis elpusztítják a szájban tanyázó káros baktériumokat. Ehhez legalább 2-3 percen keresztül kell nyers hagymát rágni.

Csökkenti a vércukorszintet

A benne található növényi hormonoknak köszönhetően a hagyma rendszeres fogyasztása megelőzi a cukorbetegség kialakulását, de a kezelést is jól kiegészíti.

Segíti az emésztést 

A hagymában található anyagok erősítik a bélflórát, elpusztítják a kórokozókat, de ezen túl a hagyma az epeműködést is segíti, ezáltal az emésztés is jobb lesz.

Vízhajtó és vértisztító

A hagyma zöldjének vértisztító hatása van; ha rendszeresen eszel belőle, az ödémáktól, vizesedéstől is megszabadítja a szervezetedet.