Csaknem teljesen helyreállt az alkatrészellátás a francia autógyártó telephelyein, a chiphiány már nem nehezíti az importőrök készletezését és a megrendelések teljesítését.
A C Automobil Import Kft. Citroën márkaigazgatója emlékeztetett arra, hogy a márka a koronavírus-járvány előtt is képes volt gyorsan kiszállítani a megrendelt járműveket, most pedig – túljutva az iparágat tavaly sújtó alkatrészhiányon – ismét megfelelő szintre emelkedtek a készletek.
Márton András hozzátette: a magyarországi újautó-piacon tavaly 2333 Citroen kelt el, ezzel a márka részesedése 1,81 százalék lett. A hazánkban eladott új Citroënek kissé több mint fele teher-, a többi személyautó volt. A teherjárművek szegmensében 2022-ben minimális volt az elektromos meghajtású, a személyautóknál viszont megközelítette a 8 százalékot.
A márkaigazgató az elektromos modellek részarányának növekedését a magyar piacon rövid távon bizonytalannak ítéli, ugyanakkor a tervek szerint 2025-re a márka minden modellje elérhető lesz elektromos változatban is.
Magyarországon jelenleg 22 értékesítési pont foglalkozik a Citroën márkával, Marton András szerint a kereskedői hálózat tagjai nem kényszerültek bezárásra a koronavírus-járvány, valamit az orosz-ukrán háború okozta válság következtében sem.
Kiemelt kép forrása: pixabay.com