Csütörtöktől a vonatokon és az interneten keresztül lehet részt venni a közvélemény-kutatásban. A kérdőíveket a jegyvizsgálók adják át a 14 éven felüli utazóknak, a válaszadás írásbeli, önkéntes és név nélküli. A kérdések többek között a járatok sűrűségével, a vonatok pontosságával, a csatlakozási lehetőségekkel, a jegyvizsgálók és a pénztárosok tájékozottságával, az utazásra fordított idővel, a járművek kényelmével, az állomások és a vasúti kocsik tisztaságával kapcsolatosak. 2012-ben csaknem ötvenezer kérdőívet töltöttek ki az utasok. A kiértékelés alapján a jegyvizsgálók és a pénztárosok munkájával voltak leginkább elégedettek, az utazás komfortjával és az utazási körülményekkel, a tisztasággal és a hűtéssel/fűtéssel pedig a legkevésbé. Első intézkedésként az elővárosi kocsik felújítása kezdődött el, majd a gyorsvonati járművek kerültek sorra.
(MTI)