A közgyűlés jövő tavasszal terjeszti a kormányzat elé javaslatát a 2014-20 közötti európai uniós költségvetési időszakban megvalósítandó támogatásokról.
A tanácskozás egyben lezárta a 2009-ben indított Centrope Capacity (Centrope Képességek) programot. Ennek egyik kiemelt területe egy határon átnyúló közös infrastruktúra-fejlesztési és közlekedési stratégia kialakítása, amely magyar koordináció alatt zajlik. „A végcél egy határon átnyúló tömegközlekedési szövetség lehet, egy határon átnyúló rendszer, amelyen belül gyakorlatilag egy jeggyel lehet utazni bármelyik országból bármely másikba” – mondta Körmendy Gál, a Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség munkatársa.
„Az elmúlt három év bebizonyította, hogy szükség van erre a fajta együttműködésre” – mondta az MTI-nek Szokolay Örs, a Centrope Capacity magyarországi szakmai megvalósításával megbízott Ceurina Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója. Sajnálkozását fejezte ki amiatt, hogy Sopron, Győr és Szombathely a jövő évtől anyagi okokra hivatkozva nem akar részt venni a Centrope-ban. Hozzátette, abban bízik, hogy magáncégek, közintézmények részvételével biztosítható lesz „a Centrope-ban maradás”. Reményének adott hangot, hogy legkésőbb jövő év elején kormányzati támogatásban is részesül a kezdeményezés.
(MTI)