Az Audi Hungaria tovább bővíti fejlesztési kompetenciáit. Az elektromotorok gyártása mellett további alternatív hajtások gyártásához építette fel szaktudását: az Audi A4 Avant g-tron motorja az első erőforrás egy Audi modell számára, melyet az Audi Hungaria vezetésével fejlesztettek, emellett ez az első CNG-motor, amelyet Győrben gyártanak. Az erőforrás sűrített földgázzal (Compressed Natural Gas – CNG) és benzinnel is üzemeltethető.
„Az Audi Hungaria folyamatosan fejlődik, újabb és újabb területekre terjeszti ki szaktudását. A CNG-motor fejlesztése a magyar és német mérnökök nagyszerű együttműködésének eredménye“, mondta Peter Kössler, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. „Nagyon büszke vagyok, hogy a projektet, egészen a CNG-motor fejlesztésétől a sorozatgyártás elindításáig sikerrel valósítottuk meg és ezzel az Audi Konszernben egyedülálló kompetenciákat építettünk fel.
A CNG-üzemű modellek hasonló hatótávot és tankolási időközöket nyújtanak a vevőknek, mint a dízelmodellek. Amennyiben a vevő Audi e-gázt tankol, közel klímasemlegesen közlekedik, hiszen az e-gáz előállítása CO2 megkötésével jár együtt. A motor fejlesztése során a mérnökök közel 30 új alkatrészt és anyagot használtak fel, hogy alkalmassá tegyék a motort a kiegészítő gázüzemre. Első alkalommal építettek be egy négyhengeres Otto-motorba teljesen szintetikus anyagú olajszűrőt, amely megakadályozza, hogy a földgáz magasabb víztartalma gázüzemben károsítsa a motort.
A motort extrém hőmérsékleti viszonyok között tesztelték, Skandináviában mínusz 35 fokban kellett bizonyítania. A gázüzemhez szükséges alkatrészeket további fejlesztésekkel az alacsony hőmérséklettel szemben is ellenállóvá tették, amelyek megakadályozzák például a gázszelepek befagyását. A nyári hőségben történő problémamentes autózás érdekében a fejlesztőmérnökök elsősorban a benzinüzemben működő alkatrészeket fejlesztették tovább. Benzinüzemben a magasnyomású befecskendező-szelep védelme érdekében egy nemesacélból készült szelephüvelyt építettek be a mérnökök, ugyanis ez az alkatrész a gáz égése során 400 ˚C-ra hevül fel.
A gázmotor tesztelésére Győrben egy saját speciális járatópadot is üzembe helyeztek, amellyel az Audi Hungaria az Audi Konszernben elsőként rendelkezik ezzel a járatópadi technológiával.
Az Audi Hungaria járműhajtás fejlesztési területe Ingolstadttal szoros együttműködésben dolgozott az első Audi által fejlesztett gázüzemű szériamotoron. A járműhajtás fejlesztés immár 16 éve támogatja Győrben új motorok termékfelfutását és a sorozatgyártást. Jelenleg 230 mérnök és munkatárs dolgozik különböző fejlesztési projekteken, mint például motorvariánsok fejlesztése, súrlódásoptimalizálás és motorakusztikai vizsgálatok.
A CNG-motor gyártása a négyhengeres motorok egyik gyártósorán indult el. A motor sajátosságaihoz a gyártósort is hozzáigazították, valamint egy új tesztelési eljárást is bevezettek. A tesztelés különlegessége, hogy a motor tömítettségi vizsgálatát héliummal végzik, amely még pontosabb mérést tesz lehetővé.
Az Audi Hungaria 2016-ban hat különböző Otto-, illetve öt különböző dízelmotor-variánst gyártott 63kW (86LE) és 449kW (610 LE) teljesítményintervallumban. A győri motorgyártás a Volkswagen Konszern mintegy 30 járműgyártó telephelyének szállít motorokat három kontinensen. 2016-ban közel kétmillió erőforrás készült az Audi Hungariánál.
(Audi Hungaria)