Gyorsbeavatkozó egységekkel, a segélyhívás során létesíthető videókapcsolattal és edukációs kampánnyal tovább erősítik a mentőellátást Budapesten.
A mentők októberben 35 ezer mentési feladatot és közel 10 ezer ügyeleti beteget láttak el Budapesten és környékén. A fővárosi esetszám évről évre emelkedik, és a mentőegységeknek a percenként beérkező 112-es segélyhívások mellett sok úgynevezett szekunder transzportot – kórházak közötti betegszállítást – is el kell végezniük – közölte az Országos Mentő Szolgálat az MTI-vel.
Kiemelték: komoly eredmény, hogy a legsürgősebb, "kiemelt P1" esetekben – például újraélesztésnél – a feladatok növekvő száma mellett is fenn tudták tartani a gyors kiérkezési időt, ami az év első tíz hónapjában a segélyhívástól a beteghez érkezésig átlagosan 12 perc volt.
A növekvő feladatszámhoz igazodva, és a még gyorsabb ellátás érdekében az OMSZ öt új, gyorsbeavatkozó egységet állít szolgálatba Budapesten. A hívásfogadók munkáját újabb szakmai támogatással, szakorvosi konzultációs elemmel, videókapcsolat létesítésének lehetőségével segítik, de átalakítják a közép-magyarországi régió operatív szolgálatirányítási és adminisztratív vezetői rendszerét is.
Közleményükben kitértek arra is, hogy az indokolatlan mentőhívások számának csökkentése érdekében az OMSZ, a Magyar Orvosi Kamara és a Magyar Gyógyszerészi Kamara a közelmúltban közös tájékoztató kampányt indított, amelyben igyekeznek segítséget nyújtani a betegeknek abban, hogy különféle panaszok esetén kihez forduljanak, és melyek azok a súlyos, sürgős esetek, ahol valóban a mentőhívás jelenti a megfelelő megoldást.
(Fotó: Facebook / Országos Mentőszolgálat)