Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Hét járási hivatal lesz megyénkben – már zajlanak az átadás átvételi eljárások

Cikkünk frissítése óta eltelt 12 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Országszerte 175 járási és 23 kerületi hivatal kezdi meg működését a kormányhivatalok kirendeltségeként 2013. január 1-jétől. A járási hivatalok az államigazgatási ügyek intézésében nyújtanak majd segítséget az állampolgároknak, és ezzel jelentős terhet vesznek le az önkormányzatok, a jegyzők válláról. A járási hivatalhoz kerülnek az okmányirodák , egyes gyám- és gyermekvédelmi, szociális igazgatási, családtámogatási ügyek, köznevelési feladatok, menedékjog, egyes építésigazgatási feladatok, egyéni vállalkozói tevékenység engedélyezése, egyes kommunális, állategészségügyi, vízügyi hatáskörök, a helyi védelmi bizottságok vezetése. A szabálysértési feladatok már 2012. április 15-től a kormányhivatalokhoz kerültek.

A feladatellátáshoz kapcsolódó ingó-és ingatlan vagyonra az állam ingyenes használati jogot kap az önkormányzatoktól. Ezekről a kérdésekről zajlanak most az egyeztetések. A megyei és fővárosi kormánymegbízottak, több helyen járási biztosok segítségével, már hónapok óta tárgyalnak az átadás – átvételi megállapodásokról a település vezetőkkel. Ez nem csak a járási székhelyekre vonatkozik, hanem minden olyan településre, ahol lesz járási hivatali ügyintézés. A kisebb településeken a járási hivatal vagy állandó kirendeltségeket tart majd fenn,vagy települési ügysegédek fognak ügyfélfogadást tartani.

A jegyzőktől nagyszámban átvett feladatokkal a járási hivatalok átveszik azokat a közszolgálati tisztviselőket, akik jelenleg ezeket az államigazgatási feladatokat eddig a polgármesteri hivatalokban végezték, garantálva számukra az eddigi bérüket. A járási hivatalok megalakulását követően, következő lépés a kormányablakok számának bővítése lesz, a jelenlegi 29-ről 300-ra. Azaz megsokszorozódik országszerte az ügyfélszolgálatok száma, és az ott elintézhető ügyek száma is nőni fog. A megszaporodott feladatokkal párhuzamosan megkezdődött a felkészült és az ügyfélszolgálati munkára rátermett tisztviselők toborzása és kiválasztása.