Új, 13 méteres, növelt hosszúságú városi busszal lép piacra a legnagyobb magyar buszgyártó. A Credo Econell 13 CiTY-vel a Kravtex-Kühne Csoport elsőként hozott létre olyan alacsony belépésű, könnyűszerkezetű autóbuszt, amely kompromisszummentes megoldást nyújt a veszteséges városi közlekedés költségeinek csökkentésére.
A jármű alacsony saját tömegű és nagy befogadóképességű, ezért az egy utasra vetített üzemanyag-felhasználása sokkal alacsonyabb versenytársainál. Az autóbusz 38 ülés elhelyezése mellett is 115 fő szállítására alkalmas, így nemcsak a szóló, hanem a legalacsonyabb kihasználtságú csuklós autóbuszoknak is alternatívája lehet a vidéki településeken és Budapesten egyaránt.
A sajtóközlemény kitér arra is, hogy Győrben az autóbuszpark elöregedett, csak részben akadálymentes, a járművek ráadásul nem légkondicionáltak. Mivel a Város Közgyűlésének egy tavaly év végi előterjesztés szerint 2017-ben stratégiai döntést kell hoznia a buszpark megújításáról, a gyártó bízik benne, hogy a tesztelés ráirányítja a figyelmet az utaskomfort növelésének, és a gazdaságossági szempontok érvényesülésének fontosságára. A teszt során ezért azt is vizsgálják, hogy az új busz milyen lehetőségeket kínál a forgalomszervezés racionalizálására – például a legalacsonyabb kihasználtságú csuklós autóbuszok kiváltására.
Az egyedi dekorációjú tesztautóbuszt hétfőtől Győrben, a városi közlekedésben próbálják ki, és arra biztatják az utasokat, hogy teszteljék, és osszák meg tapasztalataikat a legújabb magyar buszról.
A tesztbusz menetrendjét pedig itt találja.