Hat évre taksálták az építés idejét, de még sajnos idáig sem jutottak el az olaszok azzal a projekttel, ami már az ókorban is terveztek a császárok: össze szeretnék kötni a szárazföldet Szicíliával. Úgy, hogy ne csak hajóval lehessen átkelni, hanem autóval, gyalogosan és biciklivel is.
A jelenleg regnáló politikai erő most ismét elővette a kérdést, amit anno, Silvio Berlusconi miniszterelnöksége bukásának idején lesöpörtek az asztalról, mondván felesleges költekezés lenne a 3200 méteres függőhíd. Hosszabb volna tehát, mint a tavalyi évben megnyitott 1915 Canakkale függőhíd a Dardanellák fölött, ami jelenleg 2023 méterével vezeti a függőhidak listáját.
Az Európát és Ázsiát összekötő gigantikus híd azonban szerencsésebb földrajzi fekvéssel bír, mint amit a messinai-szorosról elmondhatunk. A tengeráramlás vészesen erős errefelé. A széllel természetesen Törökországban vagy Japánban is ugyanúgy számítani kellett: ezeket a hidakat úgy tervezik, hogy akár hosszan kibírjanak 300 km/h-s szeleket és orkánban azért közlekedni is lehessen rajtuk.
Rebesgetik, hogy nemcsak a pénzügyi és földrajzi adottságok akadályozhatják a híd megépítését, de az szicíliai maffia sem lenne boldog, hogy még szorosabban összekapcsolódik kereskedelmileg a szárazföld és a Földközi-tenger legnagyobb szigete. Ez számukra egyáltalán nem lenne akkora üzlet.
A WWF és a természetvédők sem nézik jó szemmel a projektet, hiszen az épülő gigantikus híd beleszólna a madarak Afrikából Európába vonulásába, nem beszélve a tengeri élővilág megzavarásáról. Állítják, a jelenleg is működő félórás hajóút a legkevésbé zavaró megoldás a környezetre nézve.