Cikkünk frissítése óta eltelt 10 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A garázsvásár már nem csak Amerikában divat, de Magyarországon is egyre jobban elterjedt. De hogyan fogj hozzá a szervezéséhez? A bien.hu megkérdezte erről Kaczur-Somfay Dorottyát, a Cityfox alapítóját, a Garázsvásár a gyermekekért szervezőjét.

Adózás

A garázsvásároknak van adózási háttere és komolyan is kell venni. Számítanod kell rá, hogy amikor megszabadulsz azoktól a dolgoktól, amikre már nincs szükséged, fel kell mutatnod egy listát az eladott dolgokról. Ez igazolja, hogy bevétel nem több 600 000 forintnál, a garázsvásár ugyanis nem lehet üzletszerű tevékenység.

Hirdesd!

A helyszín kiválasztása az első. Válogatás közben érdemes figyelned rá, hogy a számodra fölösleges lomok, kacatok másnak kifejezetten értékesek lehetnek. Akkor lesznek többen a vásárlók, ha sok helyen meghirdeted a vásárt. A közösségi oldalak fantasztikus segítséget nyújtanak ehhez.

Ne hagyd ki az alkudozást!

Ha mindent elintéztél, már csak az van hátra, hogy eldöntsd, miért mennyit kérsz. A szakértő szerint ez az a pont, ahol sokan hibázhatnak, hiszen amikor a saját tárgyaidról van szó, az érzelmi értéket is hozzácsaphatod az árhoz, amit viszont a vevő értelemszerűen nem szeretne megfizetni. Az alkudozást is kár lenne kihagyni a dologból, hiszen ez adja meg az egész zamatát – a garázsvásár lényege pedig az, hogy mindenki jól érezze magát!

 

Kép: blog.provident.hu