Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Ha késett a repülőd, vagy törölték a járatokat, nem kell elnézned a légitársaságnak. Vannak természetesen olyan esetek, amikor nem az ő hibájuk és semmi mást nem tehetnek, mint törölni a járatot, vagy éppen tőlük teljesen független okok miatt késik a repülőgép, sok esetben azonban kérhetsz kártérítést, hiszen utasként igenis vannak ilyen jogaid.

Késik a gép

Ha több mint két órát késett a repülőd, akkor a légitársaságnak gondoskodnia kell legalább egy minimális szinten az étel-ital ellátásodról. Ilyenkor nyugodtan kérj étkezési kupont és fogyassz (természetesen azonban ne a legdrágább dolgot válaszd az étlapról!). Ha olyan mértékben késik a gép, hogy a helyszínen kell éjszakáznod, akkor a légitársaságnak biztosítania kell a szállásod éjszakára, továbbá ha a tervezettnél legalább 3 óránál később érkezel meg a célállomásra, akkor igényt tarthatsz kártérítésre is 400 és 600 euró között.

Törölték a járatot

Ha törlik a járatot, amivel mennél, a légitársaságnak térítésmentesen fel kell ajánlania egy alternatívát, hogy ugyanúgy eljuthass A-ból B pontba. Ha ez nem felel meg, akkor pedig köteles a jegy árát visszatéríteni.