November közepén kezdődik a játékpiac legerősebb időszaka, amikor az éves forgalom csaknem fele realizálódik a REGIO JÁTÉK adatai szerint.
A játékkereskedő friss kutatása szerint a vásárlók jelentős része anyagi tudatossággal készül a karácsonyra, mivel minden második családnál a teljes ünnepi kiadás meghaladja a 75 ezer forintot, melynek kétharmadát az ajándékok teszik ki. A legtöbben idén 10-15 ezer forintot költenek egy meglepetésre, míg a megkérdezettek egynegyede 20 ezer forint feletti ajándékot nézett ki.
A cég előrejelzése összecseng a felmérés eredményével: idén is a LEGO, a kreatív, fejlesztő játékok és a járművek a legnépszerűbb ajándékok. A társasjáték örök sláger: jelenleg a csapatmunkát, a közös stratégiát és a kommunikációt igénylő kooperatív játékokat, valamint a több generációt összehozó családi társasokat keresik a legtöbben, írja sajtóközleményében a játékkereskedő.
Felmérésük szerint a vásárlók az online és offline vásárlást közel fele-fele arányban választják. Ötvennyolc százalékuk az online platformokat részesíti előnyben ajándékvásárláskor, főként az árak könnyű összehasonlíthatósága, a kényelem és a széles termékválaszték miatt. Azok, akik inkább személyesen vásárolnak, a játékválasztási tanácsadásért és a kézzelfoghatóság élménye miatt keresik fel az üzleteket.
A közleményben szereplő adatok a REGIO JÁTÉK saját értékesítési adatain, valamint a 2024. október 24-29. között elvégzett online kutatásán alapulnak, melyben 2408 magyar felnőtt vett részt. A kutatás nem reprezentatív a teljes magyar lakosságra nézve, ugyanakkor alkalmas a felnőttek véleményének feltérképezésére.
(Kiemelt képünk illusztráció. Forrás: Pixabay)