Kampányt indított a Magyar Posta Zrt., azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet az időskori magány problémájára. A kampány december 1-től fut a közösségi platformokon. A kampány az egy évvel korábban bevezetett social media stratégia újabb mérföldköve, melynek célja a Magyar Posta Zrt. közösségi jelenlétének új alapokra helyezése.
„Míg néhány évtizeddel ezelőtt a klasszikus, kézzel írott levél volt a távol élők közötti legismertebb és legelterjedtebb kommunikációs forma, napjainkban a lakosság jelentős része az egymás közötti információcserében az azonnali kommunikációs eszközök használatát részesíti előnyben. A pandémia miatt a kapcsolattartás még inkább a csevegő alkalmazásokra, illetve a videóhívásokra korlátozódott. Ez ugyan praktikus megoldás, mégis idegen lehet egyedül élő, idős szeretteinknek. A koronavírus-járvány rávilágított arra, hogy a személyes kapcsolattartás, illetve annak hiánya fontos téma. A Magyar Posta célkitűzése, hogy szolgáltatásaival segítse a generációk közötti szakadék áthidalását, és arra buzdítja ügyfeleit, hogy gondoljanak idős szeretteikre, ne csak karácsonykor, hanem az év bármely időszakában. Az idősek jobban azonosulnak a hagyományos, ebben az értelemben offline élményekkel, ezért számukra értéktöbbletet jelenthet például egy kézzel írott levél, szemben egy videóhívással’” – mondta Török Szabolcs, a Magyar Posta marketingkommunikációs igazgatója.
A kampányfilm abból az alapgondolatból indul ki, hogy az ember társas lény, szüksége van a túléléshez a másokhoz való kötődésre és a kapcsolattartásra. A házastárs halálával az időseknek a majdnem állandó, bénító magány jelenti az egyik legnagyobb problémát, amit a járvány csak tovább súlyosbított. Azoknak, akiknek minden rokonuk külföldön él sajnos megszokott, ha hetekig csak a postással érintkeznek. Az ünnepek idején a magány érzése felerősödik, ezért a szokásosnál is fontosabb, hogy figyeljünk magukra maradt rokonainkra, ismerőseinkre. Nem is gondolnánk, de azzal, hogy kapcsolatban vagyunk velük, sokkal többet adunk pár kedves szónál. Szeretnénk visszahozni ezt az értéket, és ösztönözni az embereket a levélírásra.