Cikkünk frissítése óta eltelt 6 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Eltűnt az adócsomag tervezetéből a 0 százalékos kulcsú, tehát kvázi felfüggesztett reklámadó, ez nem sok jót jósol a szakmának jövőre.

Az őszi adócsomagnak a kormány honlapjára feltöltött tervezetéből derült ki, hogy 2024-től újra beszedhetik a reklámadót. Még hátra van a társadalmi egyeztetés, utána terjeszthetik a javaslatot a parlament elé.

A reklámadót eddig se törölték el, a tavalyi adócsomagban 0 százalékos kulccsal szerepelt viszont. Ellenben a reklámadó felfüggesztésére vonatkozó rész nem szerepel a mostani tervezetben. A Telex emlékeztet, tavaly már belengette a kormány a reklámadó visszatérését, de végül mégsem emelték meg az adókulcsot.

A Magyar Reklámszövetség szerint a reklámszakma tavaly részben fellélegezhetett, hisz a reklámadó további egy évig nem jelentett többlet terhet az utóbbi évtizedek legkomplexebb válságával küzdő magyar médiapiacnak és a kommunikációs szakmának. A szervezet akkor még bízott abban, hogy hosszútávon a különadót végérvényesen kivezetik, ugyanis csak egy hatékonyan prosperáló reklámipar tudja erősíteni a gazdaságot. 

A Magyar Reklámszövetség a kialakult gazdasági helyzetre tekintettel a reklám- és médiaipar képviseletében még tavaly nyáron és kora ősszel folytatott egyeztetéseket a kormánnyal, és kérte a reklámadó 2023. január 1-ig tartó felfüggesztésének meghosszabbítását.