Vajon idén is nőnek a karácsonyi ünnepekre szánt kiadások? A tavalyi CIB Bank megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint az előző évhez képest 4 ezer forinttal többet, átlagosan csaknem 47 ezer forintot költenek a magyar háztartások.
Már felkerültek a polcokra a mikulások, a karácsonyi vásárlásra ösztönző kampányok zöme már elkezdődött. Vajon idén merre mozdul el a mérleg?
Tavaly a költségeket a válaszadók nagy többsége – 10-ből 8-an – az aktuális havi jövedelmükből fedezte.
Az MTI-hez eljuttatott közleményben a CIB Bank rámutat: annak ellenére nőnek a kiadások, hogy a lakosság héttizede szerint az ünnepen erősen eltúlzott szerep jut a pénznek. Ennek megfelelően az ajándékozás nem is fért fel a legfontosabb karácsonyi „hozzávalók” dobogójára: a megkérdezettek 81 százaléka a családi együttlétet tartja a legfontosabbnak, ezt a karácsonyfa felállítása (60 százalék) és a fehér karácsony (44 százalék) követi, megelőzve a 31 százalékot elért ajándékozást.
A megkérdezettek 78 százaléka decemberi fizetéséből költ a karácsonyra, második fő forrás a kifejezetten az ünnepre spórolt pénz – még ha idén kevesebben nyúlnak is ehhez (21 százalék), mint tavaly (26 százalék). A hitel szerepe csekély az ünnepi kiadások finanszírozásában: a tavalyi felmérés eredményéhez hasonlóan most is csak 5 százalék azok aránya, akik kölcsönt vesznek fel erre a célra.
Az ajándékokat legtöbben a hipermarketekben és a bevásárlóközpontokban szerzik be – a válaszadók 80, illetve 78 százaléka jelölte meg ezeket – de 72 százalék a webáruházak kínálatából is válogat.
Az előkészületek során a válaszadók több mint fele használja okostelefonját arra, hogy ajándékokat keressen, és ugyanennyien vannak azok, akik ünnepi recepteket nézegetnek telefonjukon – áll a közleményben.
A kutatást a CIB Bank megbízásából az NRC végezte, ezerfős reprezentatív mintán.
Ti már elkezdtétek a karácsonyi ajándékok beszerzését? Várjuk a kommenteket Facebook oldalunkon!
https://www.facebook.com/gyorihirek.hu/
Forrás: MTI