A szektor képviselői abban bíznak, hogy az utazási kedv visszatér vagy legalább megközelíti a 2019-es szintet, és a koronavírus-járvány, illetve az orosz ukrán háború okozta sokk nem érezteti hatását az idei szezonban.
Bizakodásra adhat okot, hogy több jelentős jubileum lesz az idén, köztük Budapest egyesítésének 150. évfordulója. A szakmai szervezeteknek változatlanul kiemelt céljuk, hogy Budapestet megismertessék a vidékiekkel is, mert a főváros látogatóinak több mint 90 százaléka külföldi – hangzott el egy szakmai konferencián.
A Magyar Turisztikai Ügynökség szakmai igazgatója emlékeztetett: 2022 már a kilábalás éve volt, és az is jó jel, hogy a vendégéjszakák száma közelít a járvány előtti időszakéhoz. Míg 2019-ben 41 millió vendégéjszakát töltöttek el az országban az utazók, addig 2022-ben 39,7 milliót. Juhász Szabolcs hozzátette: tavaly a vendégéjszakák 30 százaléka volt Budapesthez köthető, 11,9 millió vendégéjszakát töltöttek el a fővárosban a turisták, 82 százalékuk külföldi beutazó volt. Ezzel szemben a vidéken eltöltött 27 millió vendégéjszaka háromnegyede belföldi turistákhoz köthető.
Faix Csaba a Budapest Brand vezérigazgatója a Boldog szülinapot Budapest! programsorozat koncepciójával kapcsolatban elmondta, hogy tavaly novemberben indították el a Nagyregény programot: arra kérték a budapestieket, küldjenek a fővároshoz kötődő személyes történeteket. Ezekből a történetekből 23 kortárs író, köztük Závada Pál, Tóth Krisztina, ír egy regényt.
A külföldieknek szóló kommunikáció a Birth of a metropolis (Egy metropolisz születése) nevet kapta.
A szakember hangsúlyozta, a külföldieknek nem a 150 éves Budapestet akarják kommunikálni, hanem sokkal inkább azt, hogy világváros született. Együtt dolgoznak a nagy sportesemények szervezőivel, illetve a klasszikus kulturális programokat az idén is megrendezik.
Kép forrása: pixabay.com