A cég szerint a céljuk az volt, hogy csökkentsék a személyzet leterheltségét, valamint biztonságosabbá tegyék a levegőben történő tankolást. Ez a folyamat ugyanis rendkívüli odafigyelést és precizitást kíván meg mind az üzemanyagot szállító, mind pedig az azt fogadó repülőgép személyzetétől.
Azzal, hogy ezt a folyamatot automatizálttá teszi az Airbus, a tanker képes lehet átvenni az irányítást a megtankolandó gép felett, így biztonságosan tudja azt a legjobb pozícióba manőverezni. Ezután a rendszer megindítja a kerozint a gép felé, majd a végén biztonságos módon szünteti meg a dokkolást – magyarázzák.
Hozzáteszik, a rendszer alapvetően három forrásból nyer adatokat: a kamrákból, a nagy pontosságú helymeghatározó rendszerekből, valamint a LiDAR-érzékelőkből – ezek mindegyikét a mesterséges intelligencia felügyeli. Az adatokat feldolgozva pedig a rendszer a legjobb döntéseket hozza meg, hogy a művelet biztonságosan teljesíthető legyen.
A csapat most a tesztelési szakasz második fázisát végezte fel, és már megérkeztek az első megrendelések az Egyesült Királyságból, Ausztráliából és Szingapúrból is. Ugyanakkor felmerül a kérdés, mennyire van szükség ilyen jellegű rendszerekre, amikor az Airbus elektromos repülőgépekben képzeli el a jövőt (2035-ben már utasokat is szállíthatnak velük).