Cikkünk frissítése óta eltelt 6 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Május 27-től október 6-ig pályafelújítás miatt változik a közlekedési rend a Győr-Veszprém vonalon, a vonatok menetrendjéhez igazodva Zirc és Veszprém között pótlóbuszok közlekednek – közölte a Mávinform sajtóügyeletese.

Kavalecz Imre tájékoztatása szerint ez alól kivételt képez majd az augusztus 26-tól 30-ig terjedő időszak, amikor a teljes útvonalon, Győr és Veszprém között kell buszokkal utazni.

A buszok menetrendje a vonatokétól néhány perccel eltér, de az alapmenetrend szerinti csatlakozások Veszprémben biztosítottak a Bakony, illetve a Göcsej InterCitykhez – olvasható a vasúttársaság honlapján is elérhető tájékoztatásban.

A pótlóbuszok Veszprémben és Zircen a vasútállomáson, Eplényben az Újtelep nevű Volánbusz megállóhelyen állnak meg – közölte a vasúttársaság, hozzátéve, hogy ezeken a buszokon a kerékpárszállítás nem biztosított.

A pótlóbuszok férőhelykapacitását az utazási igényekhez igazították, figyelembe véve a várható turisztikai forgalmat is. A kirándulóknak a Bakony24 napijegyet ajánlják, amellyel Győr felől javasolják a megközelítést. A MÁV felhívja a figyelmet, hogy a csoportos utazást minden esetben jelentsék be, hogy a megnövekvő igényre a vasúttársaság fel tudjon készülni.

A pályafelújítás részleteit ismertetve közölték, hogy a rekonstrukció során kicserélik a Gyökeres-árok és a Répás-árok felett átívelő, egyenként 21 méter támaszközű, 128 éves acélszerkezetű völgyhidat. A hidak 85 éve nagyobb, illetve 2 éve kisebb felújításon estek át, azonban cseréjük mára halaszthatatlanná vált, az új hidak pedig az örökségvédelmi szempontok figyelembevételével készülnek, és pont a régiekkel pontosan megegyezők lesznek – hangsúlyozták.

A hídcserék mellett megújulnak a hídfők, illetve közel 300 méteren a pályát is teljesen felújítják, a talpfák egy részét betonaljra cserélik, majd két és fél kilométeren vágányszabályozást végeznek. A munkálatok eredményeként javulhat a megbízhatóság, pontosabbak lehetnek a vonatok, ugyanis várhatóan 400 méteren szűnik majd meg az eddigi sebességkorlátozás – ismertették.

A vágányzár alatt gyérítik a növényzetet, kivágják a vasúti közlekedésre veszélyes fákat, illetve több átjáró karbantartását, felújítását is elvégzik – áll a vasúttársaság közleményében.

Forrás: MTI