Állításuk szerint elsősorban a szórólapok készítéséhez és a szülőknek szóló emailek megírásához alkalmazzák, de néhányan osztályozásra és visszajelzésre is használják. A jelentés azonban arra is figyelmeztetett, hogy az MI megbízhatatlan vagy elfogult tartalmat állíthat elő.
Az oktatási minisztérium (DfE) jelentésében az áll, egyes tanároknál az MI használata csökkentette a túlórák számát, javította a munka és a magánélet egyensúlyát, és növelte a munkával való elégedettséget. Gillian Keegan oktatási miniszter szerint megfelelő hozzáállásra van szükség ahhoz, hogy kihasználjuk az élet valamennyi területét átalakító technológia előnyeit – írja az economx.hu.
„Bíztató, hogy sok oktatási szakember már most, a munkája során tapasztalja a mesterséges intelligencia előnyeit. A kutatás eredményei döntő fontosságú adatokkal szolgálnak a mesterséges intelligenciával kapcsolatos jövőbeli munkánkhoz, és segítenek a megfelelő döntések meghozatalában, hogy a generatív mesterséges intelligenciából a lehető legtöbbet hozzuk ki, biztonságos módon” – fogalmazott.
A kormány szerint Angliában 27 ezerrel több tanár van, mint 2010-ben, de a tanulók száma is nőtt, és több diák jut egy tanárra. Illetve a cikkben az Education Support jótékonysági szervezet friss kutatását is megemlítik, amely szerint az Egyesült Királyságban a tanárok 36%-a tapasztalta a „kiégést”.