A csapat életének első nagy mérföldköve a novemberi motor bemutató volt, mikor összeszerelték saját fejlesztésű, egyedi, egyhengeres motorukat, amit idén a saját készítésű fékpadjukon teszteltek. Az eseményen többek közt tiszteletét tette dr. Stefan Knirsch, az Audi Motorfejlesztési részlegnek a vezetője és dr. Wolfgang Demmelbauer-Ebner, az Audi Hungaria Motor Kft. Műszaki Fejlesztésének vezetője. Mindketten elismerően nyilatkoztak az eddigi eredményeinkről. A győri motorfejlesztő csapat jelenleg ötven taggal büszkélkedhet; köztük gépészmérnök, villamosmérnök, mechatronikai mérnök, közgazdász és jogászhallgató egyaránt megtalálhatóak.
A motor költségvetése 60 ezer eurót (közel 18 millió forintot) tesz kiA győri motorfejlesztő csapat jelenleg ötven taggal büszkélkedhet; köztük gépészmérnök, villamosmérnök, mechatronikai mérnök, közgazdász és jogászhallgató egyaránt megtalálhatóak.”Az Audi Hungaria Belső Égésű Motorok tanszékén remek körülmények között végezzük a laborvizsgálatokat, az elemezéseket, de itt tartjuk az ötletbörzéket is. A csapattagok szorgalmi időszakban heti 7-8 órát foglalkoznak szabadidejükben a rájuk bízott feladatokkal” – tette hozzá Varga Tihamér.A SZEngine motor beindításáról készült videót a YouTube-on eddig közel nyolcezren tekintették meg (http://www.youtube.com/watch?v=H3ze7qoJzCc). Magyarországon kívül a legjelentősebb érdeklődés a versenyautó építés két „mekkájából”, Angliából és Németországból volt, de Ausztráliában is több tucatnyian kattintottak a kisalföldi erőforrásra.Az egész nyáron folyamatos tesztelés alatt álló motor költségvetése eddig 60 ezer eurót (közel 18 millió forintot) tett ki. „Hiába gyors az erőforrás, ha a verseny fél távjánál megáll””A motor négyütemű, négyszelepes, dupla vezérműtengelyes egyhengeres motor. Lökettérfogata 500 köbcentiméter, a célnyomaték 60 newtonméter.Kedvező fogyasztásra törekszünk, miközben többtárcsás egyedi fejlesztésű szárazkuplungot fejlesztettünk az erő átvitelére” – mutatta be a motor legfontosabb tulajdonságait Papp Attila konstrukciós vezető.”Az előzetes várakozásokkal ellentétben a motorunk egyre szebben jár, s egyre többet bír.Nyáron gőzerővel folytatjuk a munkát, hiszen a motorral el szeretnénk érni a 12 000 fordulatszámot percenként.A tesztelések során az egyik fő szerep a megbízhatóságé, hisz a motorsportban hiába gyors az erőforrás, ha a verseny fél távjánál megáll” – tette hozzá Huszka Richárd, a SZEngine másik konstrukciós vezetője. Irány a Formula Student versenysorozat!Arra a kérdésünkre, hogy saját versenyautó építésére nyitottak-e a győri egyetemisták, Varga Tihamér úgy válaszolt: „vannak ilyen távlati terveink, de jelenleg kizárólag a motor tökéletesítésére koncentrálunk.Szeretnénk megvalósítani, hogy a Formula Stundent versenyautókban pár év múlva SZEngine Motor dobogjon – egyelőre ez az elsődleges cél”.–