A témában Németh Zoltán alpolgármester kifejtette: a projekt a 2007. november 15-i közgyűlési döntéssel kezdődött, majd a sikertelen közbeszerzések után most a célegyenesbe érkezett.
Az alpolgármester hangsúlyozta: a szolgáltatások fejlesztésével az a céljuk, hogy a tömegközlekedés részarányát megtarthassák a győri közlekedésben. A több mint félmilliárdos beruházás két elemből áll. Az egyik, amelynek szerződését a Kisalföld Volán Zrt. és a kivitelező, a Synergon Nyrt. a sajtótájékoztató keretében írt alá.
Ennek lényege a korszerű utastájékoztató rendszer kialakítása, amelynek keretében valamennyi győri buszon fontos információkat kaphatunk a járattal kapcsolatban, de akár az átszállási lehetőségekről is. 20 kiemelt buszmegállóban információs oszlopokat helyeznek el, de ezek a percrekész információk az interneten is nyomon követhetők lesznek. Ha például egy útbeszakadás miatt módosítani kell a járat útvonalát, arról az utasok és a buszmegállóban várakozók is rögtön értesülhetnek.
Németh Zoltán alpolgármester hangsúlyozta: ilyen komplex rendszer hazánkban még nem működik. A beruházás másik elemeként 24 jegykiadó automata is létesül majd a megállókban.
Pócza Mihály, a Kisalföld Volán Zrt. vezérigazgatója köszönetet mondott kollégáinak, a városháza munkatársainak, valamint a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek azért, hogy ehhez a fontos mérföldkőhöz elérkezhetett a projekt. Hozzátette: a szoros határidő miatt komoly szervezést igényel majd, hogy a technikai eszközök felszerelése mellett a napi közlekedés is zavartalan legyen.
Lazarovits Márk, a Synergon Nyrt. vezérigazgatója elmondta: a rövid határidő ellenére minőségi munkát fognak végezni, hiszen a cél az, hogy a tavasszal elkészülő győri rendszer példaértékű legyen az ország más városaiban történő későbbi fejlesztések előtt.