Cikkünk frissítése óta eltelt 9 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A World Cleanup Day, azaz a takarítási világnap egy globális környezetvédelmi
esemény, amelyet minden évben, szeptember harmadik szombatján, azaz idén
szeptember 16-án tartanak. Célja, hogy összehozza az embereket világszerte, és
együttműködésre ösztönözze őket a környezet tisztaságának megőrzése érdekében. A
hazánkban is egyre népszerűbb kezdeményezéshez idén először a DSV Magyarország is
csatlakozott.

1986-ban az ausztrál vitorlázó, Ian Kiernan egy versenyén felfigyelt a világtengerek
szennyezettségére és elhatározta, hogy megpróbál tenni ez ellen. Hazatérve Sydney
kikötőjének megtisztítására szervezett akciót Kim McKay környezetvédővel karöltve, ami a
vártnál is nagyobb sikert aratott: 1989. január 8-án körülbelül 40 ezer önkéntes 5 ezer
tonnánál is több szemetet távolított el a kikötőből, valamint a környező tengerpartról. A
kezdeményezés sikerének eredményekén 1992-ben World Cleanup Day, azaz a takarítási
vagy más néven szemétszedési világnapként az ENSZ globálisan is meghirdette az eseményt.
15 éve már egy észt világszervezet koordinálja az eseményt.

„2008-ban Észtországban is elindult egy program ugyanezekkel a célkitűzésekkel a »Let's Do It!« csoport szervezésében. 2018 óta a World Cleanup Day, azaz a takarítási világnap
eseményeit ez a szervezet irányítja. Már az első évben, 2018. szeptember 15-én 17,6 millió
embert mozgósítottak 157 országban”
– mondta Horváth Judit, a DSV Magyarország HR
igazgatója, megemlítve, hogy idén ők is készültek az alkalomra.

Az észt kezdeményezés eredeti célkitűzése az volt, hogy egy nap alatt összegyűjtsék és
eltávolítsák az illegálisan lerakott szemetet az egész ország területén. A mozgalom egyik
legelső nagyobb akciója 2008. május 3-án zajlott le Észtországban. Ezen a napon ugyanis
több mint 50 ezer önkéntes vett részt az ország különböző részein szemétgyűjtésben, és több
mint 10 ezer tonna szemetet gyűjtöttek össze. Az észtek számára a mozgalom olyan nagy
sikert aratott, hogy eldöntötték, nemzetközi szinten is megrendezik ugyanezt a szemétszedő
eseményt minden évben, szeptember harmadik szombatján. A World Cleanup Day azóta
folyamatosan növekszik és számos országban nagy sikernek örvend, köztük egyre inkább
hazánkban is.

A DSV Magyarország idén a Duna ártéri erdőterületének megtisztítására vállalkozott
A DSV A/S több mint 75 ezer alkalmazottal, több mint 80 országban van jelen. A globális cég
életében mindig is fontos szerepet töltött be a környezetvédelem, az erősforrások hatékony és
felelősségteljes felhasználása, illetve a közösségi szerepvállalás. A World Cleanup Day
kezdeményezéséhez évről évre egyre több ország DSV csapata csatlakozik, idén először pedig
a DSV Magyarország is készült a jeles alkalomra.
„Nálunk ez nemcsak egy vezetői szintről induló kezdeményezés, hanem dolgozóink számára is
fontos prioritás. Ezt alátámasztja, hogy évről évre egyre több ország DSV csapata csatlakozik
a World Cleanup Day eseményhez, amelynek igénye rendszerint dolgozói oldalról jelenik
meg”
– emelte ki a HR igazgató.

Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a hulladékszennyezés problémájára, valamint
ösztönözze az embereket a fenntartható életmódra és a felelős hulladékkezelésre. A
fenntarthatóság és a környezetvédelem a DSV Magyarország számára is kiemelt, így a
globális eseményhez kapcsolódva, szeptember 12-én a Duna ártéri erdőterületének
megtisztítására vállalkozott.
„Lelkes kollégáink mindössze három óra leforgása alatt jelentős mennyiségű szemetet
gyűjtöttek össze egy 53,5 hektáros természetvédelmi terület Duna-parti szakaszán. Nagy
örömet jelent számunkra, hogy az emberek, akikkel együtt dolgozunk, ugyanúgy gondolkodnak
a környezet védelméről. Fontos számukra, hogy tiszta környezetet teremtsünk és
együttműködjünk ennek a környezetnek a kialakításában. Így miközben egy jó ügy érdekében
fogunk össze, közösséget is építünk és együtt képviseljük a DSV számos értékeinek egyikét”

hangsúlyozta Horváth Judit, a DSV Magyarország HR igazgatója.

Forrás: Károly Róbert PR és Marketing | KRPR.hu

DSV