Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Befejezték az utolsó, 1574. Jumbo Jet legyártását is.
2023 január 31-án készült el az utolsó Boeing 747-es, ami a polgári repülést forradalmasító óriási, mintegy 500 utas egyidejű szállítására, tehertranszportra, NASA űrsiklók fuvarozására megálmodott repülőgép. Az első “Jumbo Jet” 1970-ben startolt el a kifutópályáról, ám az elmúlt 15-20 év háttérbe szorította a négyhajtóműves, szélestörzsű legendát, hiszen a Boeing nagy riválisa, az Airbus jóval korszerűbb, üzemanyagtakarékosabb szélestörzsűeket gyárt.

Hatalmas koronát és a 747-es számot rajzolta az égre az utolsó Jumbo Jet, ami kedden gördült ki a Boeing everetti gyárából. A legendás típus gyártását 53 év után állították le végleg.
Az utolsó, sorszám szerint 1574. 747-es az Atlas Air légitársaság teherszállítója. Az N863GT lajstromjelű gép első útja a Boeing-gyár repülőteréről Cincinnatibe vezet. Nem sokkal a felszállás után egy kis kitérőt tett Washington állam fölött, hogy méltó emléket állítson a 747-es típusnak.
A repülés történetében úttörőnek számító, négy hajtóműves, 68,5 méter hosszú 747-es első példánya 1969-ben gurult ki először a Seattle-től északra fekvő everetti gyártóbázisról. A 747-es megalkotása a tervezőasztaltól az első felszállásig kevesebb mint 28 hónapig tartott. Ötvenezer ember dolgozott a prototípuson, amelyet 16 hónap alatt építettek meg. Az első Jumbo a Pan Am légitársaság színeiben emelkedett a levegőbe 1970-ben, és New Yorkból Londonba repült.

A Boeing a 747-es megépítésével forradalmasította a polgári repülést, lehetővé téve az addig elképzelhetetlennek számító, megszakítások nélküli interkontinentális utazást. Különlegességei közé tartozik, hogy kétszintes, és csaknem 500 utas szállítására képes. Használják áruszállításra, valamint az amerikai elnök gépe, az Air Force One szintén Jumbo Jet, és ezt a modellt használták a NASA űrsiklójának szállítására is.
A Boeing azután döntött a 747-es gyártásának leállításáról, hogy az elmúlt másfél évtizedben elterjedtek a hasonlóan széles géptörzsű, két hajtóművel felszerelt nagy hatótávolságú repülők, amelyek jóval gazdaságosabban üzemeltethetők, mint a négy hajtőműves Jumbo Jetek. Az Egyesült Államokban a Delta légitársaság volt az utolsó, amely Boeing 747-esekkel repült, de más légitársaságok, például a német Lufthansa továbbra is alkalmazza a típust.