Hiába a folyamatos drágulás, egyre növekszik a kereslet a használt autók iránt.
Ez meglátszik a magyarországi flotta átlagéletkorán is, ami a 2020-as 12,3 évről 12,9 évre emelkedett, derül ki a Használtautó.hu közleményéből. Félmillió forintnál olcsóbb járgányt már alig találni, jelenleg az 1-3 milliós szegmens a legnépszerűbb, a keresések döntő többségét legalábbis innen indítják. A portál szakértője szerint két éve hárommillió forint egy használt autóért nagyon sok pénz volt, ma pedig már kifejezetten olcsónak számít. Katona Mátyás hozzátette: a legkedveltebb árkategóriában a kocsik forgási ideje a 2020-as 112 napról 50 napra csökkent, vagyis ennyivel gyorsabban kelnek el.
Úgy tűnik, hogy a piac egyelőre elfogadta az áremelkedést, amit az is bizonyít, hogy az 500 ezer forint alatti kategóriában szinte a felére csökkent, az 5-7 millió forintos kategóriában ugyanakkor 50 százalékkal nőtt a keresések aránya. Merjünk nagyot álmodni? Miért is ne! A 7-10, a 10-15 és a 15-20 millió forintos régióban a 2020-as értékhez képest is duplázódott, míg a 2019-eshez mérten háromszorosára nőtt a keresés, a 20 millió forint feletti kategóriában pedig a 2019-es szinthez mérten látható kétszeres keresési arány, részeletezi a Használtautó.hu.
S ha már a kereséseknél tartunk, vessünk egy pillantást a sorrendre is, amelyet a Volkswagen Golf, a BMW 3-as sorozat és az Opel Astra vezet. Utóbbi ott van a leggyakrabban gazdát cserélő járművek között is, éppúgy, mint az örök klasszikusnak számító Suzuki Swift vagy a Ford Focus.
A közlemény szerint az első fél évben a múlt évhez mérten 9,8 százalékkal nőtt a külföldről behozott autók száma. A forint gyengélkedése azonban itt is érezteti hatását, hiszen az éves tendenciával ellentétben júniusban már 9,6 százalékkal csökkent az import, amelynek kétharmadát a 10 évnél idősebb autók adták.