Meggyűlt a francia főváros gondja a rengeteg elektromos rollerrel: nemcsak a városképet rongálják a szertehagyott közösségi eszközök, de konkrét közegészségügyi adatokról is beszámoltak már: rengeteg a baleset, amiben valahogy mindig megjelenik egy bérelt roller is. Törések, fiacamok, nagyobb karambolok autó-gyalogos-rolleres „közreműködésével”, jelenleg ott tart ez a számlálás, hogy már halálos kimenetelű balesetekről is beszélhetünk Párizsban.
Az egyik szolgáltatónak például havi 400 ezer felhasználója van és jócskán kiveszik a részüket a napi közlekedésből, amiben a francia főváros nagy reformokat vezetett be, hogy csökkenthessék az autós forgalmat, az egyedül kocsiba ülők hadát. Mindezt ugye egy olyan városban, ahol híresen nagyszerű a tömegközlekedés. Gondoljunk csak a zseniális metróhálózatukra!
A városlakók viszont kvázi egyöntetűen, 90%-os igennel megszavazták a bérelhető rollerek városból való kitiltását. A szavazáson megjelenő párizsiak viszont nagyon kevesen voltak, mindössze a regisztrált választópolgárok 7,46%-a jelent meg a népszavazáson.
Anne Hidalgó, a város főpolgármestere bejelentette, hogy szeptember 1-től távoznak az e-rollerek, ekkor jár le a szolgáltatók szerződése a várossal, amit nem hosszabbítanak meg. A magántulajdonú járgányokra nem vonatkozik majd a kitiltás.
Barcelona már 2016-ban kitiltotta a történelmi városrészekről a bérelhető rollereket, de nagyon sok európai város küzd a jelenséggel. Budapesten a legújabb intézkedés szerint parkolóhelyeket és terasz-részeket kebeleztek be a rolleres telepített parkolók javára, ami nagy felháborodást keltett.