A vélemények nem mindig egyeznek. A Pedagógusok Szakszervezete szerint például az általános iskolákban az alsó tagozatosoknak volt a legnehezebb átállni a digitális oktatásra.
A Pedagógusok Szakszervezete szerint működőképes a jelenlegi rendszer, ezért a veszélyhelyzet miatt ebben a tanévben már nem szabad kinyitni az iskolákat. Abban minden érdekképviselet egyetért, hogy a távoktatást be kell építeni a hétköznapokba.
A Pedagógusok Szakszervezete szerint is az alsós osztályokban volt a legnehezebb az átállás a digitális oktatásra. A szakszervezet szerint a veszélyhelyzet miatt ebben a tanévben már nem szabad kinyitni az iskolákat. Szabó Zsuzsa elnök szerint a digitális oktatási formát be kell építeni a tanrendbe, de ehhez az egész rendszert át kell gondolni.
„Ez a fajta digitális oktatás a nagy rendszerben megvalósítható volt. Nyilvánvalóan tudjuk, hogy mindenkit nem tudott ez a fajta munkaforma elérni, főként a hátrányos területen élő hátrányos gyerekeket…Valószínű, hogy sokkal rosszabb és sokkal nehezebb volt a haladás üteme. Ezeknek a gyerekeknek a felzárkóztatása nélkülözhetetlen lesz a következő tanév indításakor”
– nyilatkozta Szabó Zsuzsa.
Az egyetemisták is elmodták a tapasztalataikat
Több, mint 17.600 hallgató töltötte ki a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának kérdőívét, melyben 72 kérdést tett fel a szervezet a távoktatás menetéről és hatásairól. A 22 egyetemet és 279 szakot lefedő kitöltöttség szerint, a hallgatók 40%-a összességében elégedett a távoktatással, de 65%-uk szívesebben vesz részt a hagyományos tanórákon.
„Nagyon-nagyon sokszor egyébként az oktatók, akik be tudtak menni az egyetemekre, ők segítettek a hallgatóknak, akár mondjuk a szakdolgozatukhoz, amihez gyakorlati tanulmányok is szükséges voltak, hogy egy-egy laborvizsgálatot el tudjanak végezni” – fogalmazott Murai László, a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciájának elnöke az oldalnak.
Forrás: eduline