Követés:

GYŐRI HÍREK legfrissebbek

Guinness-rekordot már a robotok is birtokolhatják

Egy kínai humanoid robot 100 kilométert gyalogolt – […]

Országos razzia indul az ittas és bódult vezetők kiszűrésére

December 15-től egy héten át fokozott rendőri ellenőrzést […]

Átlagosan 51 ezer forintot költenek karácsonyi ajándékokra a fiatalok

A K&H ifjúsági index legfrissebb adatai szerint a 19–29 […]

Borongós időt hozott Luca napja

December 13-a, Luca napja a népi időjóslás egyik […]

Oxygen Media Híradó 2025.12.12.

Mutatjuk a mai műsort és annak témáit Emelkedett a […]

Fakivágás lesz a Püspökerdőben – mutatjuk hol

Szeretnénk felhívni a győri Püspökerdő […]

Követés:
Frissítés
Közösség

GYŐRI HÍREK közösség

Szeretettel várjuk közösségünkbe mindazokat, akik szeretnének értesülni a legfrissebb hírekről.

2.4 C
Győr
Továbbiak

    Bach: Máté-passió

    Orfeo Zenekar és Purcell Kórus
    A barokkban kifejezetten sokan zenésítették meg Krisztus kereszthalálát passió formában, Bach két fennmaradt passiója azonban olyan módon tökéletesítette a műfajt, hogy máig az ő passiói jutnak eszébe legtöbbünknek, ha a műfajra gondolunk, és nem változtatott ezen az sem, hogy még ma is írnak passiókat – jobbára egyszeri előadásra vagy az asztalfióknak.

    De mitől ennyire híresek ezek a Bach-művek?
    Ha Bachot kérdeznénk, talán azt mondaná, hogy azért, mert a szakrális művek iránt érzett a legnagyobb elhivatottságot. Sokat elárul róla, hogy Máté-passión még az előadások után is dolgozott (pedig kompozíciós feladata is akadt bőven), sőt, idősödő korában elkészítette belőle az egyik legszebben megírt tisztázatát, melyben a bibliai szöveget éneklő szólamokat külön piros tintával írta. Mintha Bach maga is különleges érzelmi kötődést ápolt volna ezzel a művével. A témán és az elkészült zenén túl erre az is késztethette, hogy talán még a szokásosnál is többet adott bele a komponálásba. A Máté-passió nemcsak hosszabb, mint a János, de nagyobb apparátust is foglalkoztat. Két felnőtt kórust, két zenekart, gyermekkart, szereplőket és énekes szólistákat, sőt, hangszeres szólistákat is. Bach takarékosan bánt az együttesek terhelésével, de ez az ő esetében nem szegényebbé, hanem letisztultabbá, érettebbé tette a kompozíciós technikákat. Gondos szöveg-összeállítása, érzékeny harmonizálása és hangszerelése messze kiaknázza a kor lehetőségeit, sőt, helyenként olyan romantikusokat megszégyenítő módon ragadja magával az embert, hogy több nem hívő muzsikus is megjegyezte már a történelem során, hogy amíg Bach zenéjét hallgatja, addig nincs kételye a transzcendenciában.

    Együttműködő partner a Haydneum – Magyar Régizenei Központ, és a Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítványa. A Haydneum működését a Miniszterelnökség és a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatja.

    ELŐADÓK:

    Orfeo Zenekar
    Purcell Kórus
    Kovács Ágnes – szoprán
    Bárány Péter – kontratenor
    Megyesi Zoltán – tenor
    Bernhard Berchtold – Evangélista
    Melkovics Zoltán – Jézus
    Julian Orlishausen – basszus
    vezényel: Vashegyi György

    Jegyek: 7900 Ft

    Helyszín: Loyolai Szent Ignác bencés templom

    Kategóriák
    Címke

    dátum

    2025. ápr 16.
    Lejárt

    Időpont

    19:00 - 21:00
    Előző sztori

    Tóth Krisztina előadás

    Következő sztori

    Nagy Balázs: Önvalló/más

    X