Követés:

GYŐRI HÍREK legfrissebbek

Meghalt Ferenc pápa

Meghalt Ferenc pápa hétfőn reggel – jelentette be a […]

Meghalt Ferenc pápa

  A Vatikán videóüzenetben közölte, hogy 88 […]

Napsütésben locsolhatják a lányokat

Húsvéthétfőn napos, gomolyfelhős, nyugaton kissé […]

Versekkel segítjük a locsoló legényeket

Menő vagy ciki? Szerintünk szép hagyomány, bár […]

A csehek botja görbült legjobban

Cseh csapatok állhattak dobogóra a XI. Nemzetközi Balatoni […]

Ha jelez a szonda, ugrik a jogsi!

Már ma megkezdte a húsvéti ünnepekhez […]

Húsvét vasárnap – élő hagyományok

A feltámadás napja. A keresztény egyházak […]

Követés:
Frissítés
Közösség

GYŐRI HÍREK közösség

Szeretettel várjuk közösségünkbe mindazokat, akik szeretnének értesülni a legfrissebb hírekről.

15.1 C
Győr
Továbbiak

    Bach: Máté-passió

    Orfeo Zenekar és Purcell Kórus
    A barokkban kifejezetten sokan zenésítették meg Krisztus kereszthalálát passió formában, Bach két fennmaradt passiója azonban olyan módon tökéletesítette a műfajt, hogy máig az ő passiói jutnak eszébe legtöbbünknek, ha a műfajra gondolunk, és nem változtatott ezen az sem, hogy még ma is írnak passiókat – jobbára egyszeri előadásra vagy az asztalfióknak.

    De mitől ennyire híresek ezek a Bach-művek?
    Ha Bachot kérdeznénk, talán azt mondaná, hogy azért, mert a szakrális művek iránt érzett a legnagyobb elhivatottságot. Sokat elárul róla, hogy Máté-passión még az előadások után is dolgozott (pedig kompozíciós feladata is akadt bőven), sőt, idősödő korában elkészítette belőle az egyik legszebben megírt tisztázatát, melyben a bibliai szöveget éneklő szólamokat külön piros tintával írta. Mintha Bach maga is különleges érzelmi kötődést ápolt volna ezzel a művével. A témán és az elkészült zenén túl erre az is késztethette, hogy talán még a szokásosnál is többet adott bele a komponálásba. A Máté-passió nemcsak hosszabb, mint a János, de nagyobb apparátust is foglalkoztat. Két felnőtt kórust, két zenekart, gyermekkart, szereplőket és énekes szólistákat, sőt, hangszeres szólistákat is. Bach takarékosan bánt az együttesek terhelésével, de ez az ő esetében nem szegényebbé, hanem letisztultabbá, érettebbé tette a kompozíciós technikákat. Gondos szöveg-összeállítása, érzékeny harmonizálása és hangszerelése messze kiaknázza a kor lehetőségeit, sőt, helyenként olyan romantikusokat megszégyenítő módon ragadja magával az embert, hogy több nem hívő muzsikus is megjegyezte már a történelem során, hogy amíg Bach zenéjét hallgatja, addig nincs kételye a transzcendenciában.

    Együttműködő partner a Haydneum – Magyar Régizenei Központ, és a Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítványa. A Haydneum működését a Miniszterelnökség és a Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatja.

    ELŐADÓK:

    Orfeo Zenekar
    Purcell Kórus
    Kovács Ágnes – szoprán
    Bárány Péter – kontratenor
    Megyesi Zoltán – tenor
    Bernhard Berchtold – Evangélista
    Melkovics Zoltán – Jézus
    Julian Orlishausen – basszus
    vezényel: Vashegyi György

    Jegyek: 7900 Ft

    Helyszín: Loyolai Szent Ignác bencés templom

    Kategóriák
    Címke

    dátum

    2025. ápr 16.
    Lejárt

    Időpont

    19:00 - 21:00
    Előző sztori

    Tóth Krisztina előadás

    Következő sztori

    Nagy Balázs: Önvalló/más

    X