Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

QR-kódok a parkoló automatákon, többen visszakérnék a telefonszámot

0:00
/
QR-kódok a parkoló automatákon, többen visszakérnék a telefonszámot

Problémát okozhat a nem okostelefont használók között, hogy Győrben a parkoló automatákon már csak QR kódot találunk és nincsenek fent az SMS-hez szükséges telefonszámok – erre maga a Győr Szol Zrt. hívta fel a figyelmet és egyben meg is okolta a változást, ami a lakosság körében vegyes reakciókat vált ki.

„A parkoló automatákon miért csak QR kód található a telefonszámok helyett?” – teszi fel lakossági tájékoztató sorozatában a kérdést a Győr Szol Zrt. és meg is válaszolja, de hogy e válasszal megelégszik-e mindenki, korántsem biztos. Az automatákon mindig megtaláltuk korábban a „763-mal kezdődő és a zónára utaló telefonszámot, nem kellett gondolkodni rajta vagy keresgélni. A zóna 4 jegyű száma egyébként most is látható.

Már a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. új matricái találhatóak az oszlopokon, amik „nem tartalmazzák a szolgáltatók nevét és telefonszámát, hanem egy QR kódot, amelynek leolvasásával tudnak elnavigálni az ügyfelek az adott információt tartalmazó weboldalra. Ennek a megoldásnak az oka, hogy mára már annyira sok szolgáltató található a piacon, hogy azok teljes listáját felsorolni lehetetlen lenne az oszlopokon.” – közli a Győr-Szol Zrt. Maguk is leszögezik azonban: ez az újítás a nem okostelefont használó parkolni kívánók körében problémát okozhat.

A tanács nem több ennél: a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. ügyfélszolgálata elérhető, bármilyen kérdésben keressük őket a parkolas@nmzrt.hu  oldalon. Viszont a Győr-Szol Zrt. kár-és hibabejelentő vonalát akkor vegyük igénybe, ha például az automata nem ad jegyet.

Az egyik Facebook-csoportban megosztott közleményre valaki úgy reagált: miért okoz gondot egy matrica elhelyezése, ami tartalmazza például a „06207639021”, „06307639022” vagy „06707639023” számokat. „Nem mindenkinek van korlátlan net és nem mindenki rendelkezik okostelefonnal.” A reagálók közül van, aki tudomásul veszi a közleményben szereplő tényt, hogy erről nem a Győr-Szol, hanem a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. döntött. Akik pedig könnyebben boldogulnak a mobilalkalmazásokkal, nem értik a problémát, hiszen a világszerte használatos appokkal az egész SMS-ezés mellőzhető. De van, aki egyszerűbben közelít a kérdéshez: „Aki felragasztotta ezeket a matricákat, nem lehetett volna, hogy fent hagyja a másikat?”