Kezdőlap GYŐR Győr - Közélet

Soproni alagút: mindennapi izgalmak az építésekor

A Sopron melletti 780 méteres alagútban tavaly év végén megindulhatott az M85-ös gyorsforgalmi út legújabb szakaszának a forgalma. A Fertőrákos csomópont és a soproni országhatár közötti szakaszon kivitelezett alagútpár munkái rendkívüli kihívásokkal jártak – mondta a Magyar Építőknek a projektvezető.

Kerékgyártó Attila, a Duna Grouphoz tartozó Dömper Kft. projektvezetője úgy fogalmazott: „Tudvalevő, hogy nem vagyunk egy alagútépítő nemzet, így nekünk magyar mérnököknek ez óriási kihívás volt. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy bár ez nem a leghosszabb alagút Magyarországon, minden egyes pontját magyar kollégák építették. A geológiai adottságok kockázata állandó bizonytalanságot és mindennapi izgalmat jelentett, amelyet a vájat végét folyamatosan pásztázva éltünk át. Elég hamar rájöttünk, hogy az alagút kiviteli tervéhez egy 2-2,5 éves tervezési folyamat kell. Ha akkor a főhatóság vezetője nem látja meg, hogy van lehetősége a jogszabályok mentén három lépcsőre bontani a kiviteli tervet, akkor meggyőződésem, hogy ez a projekt még a felénél járna!”
A teljes interjú ide kattintva olvasható.