A MagyarBrands program célja olyan magyar vonatkozású márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek hazánkon kívül is. A jelöltek teljesítményét a zsűri és egy négy fős bizottság értékelte hét kritérium alapján. Ezek a tradíció, a menedzsment, a foglalkoztatás, a tulajdon, az ismertség, a márka jó hírneve és a vevők viszonyulása. A Rába elsősorban az identitás, ismertség és jó hírnév kritériumokra kapott magas pontszám alapján végzett az élen. A MagyarBrands díjra 2011-től már pályázni is lehet.
Az elmúlt hetekben a Figyelő TOP 200 szakmai zsűrije a legeredményesebb magyar vállalatnak járó díjat ítélte oda a Rábának. A győztest akkor a TOP 200 köréből, a tavalyi év objektív mutatóinak rangsorolásával és az egyéni teljesítmények figyelembevételével választották ki. A díjra érdemes vállalatról döntve azt a kritériumot is figyelembe vették, hogy magyar vállalatnak az számít, amelynek itthon alkotják meg a stratégiáját, illetve többségi magyar tulajdonban van. Az értékelés szerint az elmúlt év legnagyobb sikermutatóinak tekinthető, hogy a Rába a világgazdasági válság ellenére is tovább fejlődött, megőrizte kompetenciáit, s a kialakított stratégia mentén új piacokat szerzett.