Cikkünk frissítése óta eltelt 9 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A felesleges értekezletek, a rosszul elmentett dokumentumok és a belső kommunikációs akadályok is sok problémát okoznak az irodai dolgozóknak.

Országos reprezentatív kutatás 

Melyet META-INF készített az NRC piackutató közreműködésével. 

Ezer irodai dolgozó csaknem kétharmada legalább heti 1-2 munkamegbeszélést feleslegesnek tart, de 12 százalékuk heti 3-4 találkozót is inkább e-maillel váltana ki.

A megkérdezettek kétharmadának heti szinten 0,5-2 órát, minden huszadik válaszadónak 2-3 órát vesz el a munkaidejéből, hogy olyan el nem mentett vagy rosszul rendszerezett, fontos információt tartalmazó anyagok után kutat, amelyekre sürgősen szüksége lenne – olvasható a hazipatica.com oldalán. 

Az eredmények szerint pont azoknál az 500-nál több embert foglalkoztató cégeknél a legrosszabb a helyzet, ahol feltételezhető, hogy profi dokumentumkezelés van jelen.

Ötöde úgy érzi, hogy nem értesül időben a fontos eseményekről. A részlegek közötti kommunikáció minőségével és gyorsaságával 18 százalékuk elégedetlen, 20 százalék pedig nem fér hozzá távolról a munkájához szükséges információkhoz.

(fotó: pixabay, illusztráció)