Kezdőlap GYŐR Győr - Gazdaság

Több mint hatvanmilliárd forintot költünk évente házi kedvenceink eledelére

Cikkünk frissítése óta eltelt 6 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A házi kedvencek eledelére fordított összeg értékben meghaladta a hatvanmilliárd forintot 2017. február és 2018. január között: kutyaeledelre 7 százalékkal, míg macskaeledelre 10 százalékkal többet hagytak ott a boltokban a magyarok – derül ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. Ez mintegy 160 ezer tonna állateleséget jelent. A magyarok ugyanannyit költenek gyártói és sajátmárkás termékekre kedvenceiknek – írja a jelentésre hivatkozva a Kreatív Online.

Kutyák táplálására a vizsgált időszakban értékben közel 35 milliárd forintot költöttek a gazdák, ami az előző év azonos időszakához képest 7 százalékos emelkedés. 117 ezer tonna kutyaeledel került a kutyusok tálkájába, ami nagyjából 60-40 százalékban nedves és száraz tápot jelent. A kutyakekszek és jutalomfalatok még elenyésző mértékben jelennek meg a mennyiségi eladást tekintve, ugyanakkor kétszámjegyű növekedést értek el. Jellemzően a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekre koncentrálódik az eladások közel négyötöde. A gyártói márkák értékbeli részesedése több mint 40 százalék. Száraz tápok értékesítésekor dominálnak a nagyobb (3-10 kilogrammos kiszerelések), a teljes értékbeli forgalom felét ezek teszik ki.

A macskaeledelek piaca szintén dinamikusan növekedik a Nielsen szerint: 2017. február és 2018. január között értékben 11 százalékkal nőtt a forgalom az előző év azonos időszakával összevetve, ezzel az összeg alulról súrolja a 26 milliárd forintot, mennyiségben pedig meghaladja a 43 ezer tonnát (ez 9 százalékos emelkedés). A nedves cicaeledel az értékbeli forgalom mintegy háromnegyedét viszi el, ez közel 100 millió darab alutasakot és konzervet jelent. A macskáknak is jellemzően a 400 négyzetméteresnél nagyobb alapterületű üzletekből szerzik be a táplálékot a gazdik.

„Macskaeledelnél is koncentrált az eladás, ugyanakkor a kisebb, 200 négyzetméteres üzletek viszik el az értékbeli forgalom ötödét, vagyis a „leugrom cicakajáéért” egy valós jelenség” – mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője.

A macskaeledelek esetében a gyártói márkák aránya értékben a teljes forgalom több mint felét teszi ki.

(Forrás: Kreatív Online/Kiemelt kép: Pixabay)