A tavaly júliusi vízrebocsátását és az idén február 24-én megtartott ellenőrző futópróbáit követően az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóságon szolgálatba állt az új kitűző hajó, az Erebe, így újabb hajóval gazdagodott az igazgatóság állománya.
Egy új hajó átadása különleges esemény a hajós és a vízügyi szakemberek számára, hiszen utoljára a ’80-as évek végén volt arra példa, hogy akár új kitűző hajót, akár jégtörőt kereszteltek, illetve adtak át Magyarországon: a Széchenyi jégtörőt 1988-ban, míg az Atlasz II kitűző hajót 1989-ben építették az újpesti Hajógyárban.
A kitűző hajók alapfeladata, hogy bóják kihelyezésével – kitűzésével – kijelöljék a vízmélység szempontjából biztonságos vízi útvonalat a hajóközlekedés számára. Emellett jeges ár, vagy nagyobb mennyiségű uszadék érkezésekor is fontos szerephez jutnak, ezért az új hajó orr-részét is úgy alakították ki, hogy a legkomolyabb jégzajlásnak is ellenálljon: a dupla bordázatú, 10mm-es acéllemezekkel megerősített hajóorr a jármű teljes hosszának mintegy ötödét teszi ki. Lapos kialakítású hajófenéknek és kis merülésüknek köszönhetően feladatukat kisvizes időszakban is biztonságosan el tudják látni.
A most átadott közel 25 m hosszú, 6 méter széles 2 x 340 LE teljesítményű hajónak az európai uniós CEF-program (Connecting Europe Facility, magyarul Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) keretében a korábban elkészült Luppán kívül még egy testvére épült (Rezét). Mindhárom egy-egy dunai mellékágról kapta a nevét.
Tekintve, hogy a Duna hazai szakaszán működő vízügyi igazgatóságok munkatársainak esetenként több napon át folyamatosan szolgálatban kell állniuk a hajókon, az Erebét is úgy alakították ki, hogy megfelelő mennyiségű ivóvizet, üzemanyagot és eszközt is tudjanak tárolni rajta. Ezen kívül a kormányállása előtt egy nagyméretű, 32 m2-es munkatér is helyet kapott, kiegészítve egy 2 tonna teherbírású daruval.