Motoros szakemberekkel, valamint szakmai, érdekképviseleti szervezetekkel tekintették át a készülő új KRESZ szabályait egy szakmai fórumon.
Kiemelt figyelmet kapott a motorosok számára előírható védőfelszerelések, védőruházat kérdése. Az elmúlt években ezen a téren kedvező változás történt, a szakemberek véleménye szerint a motorosok jelentős része használ védőfelszerelést.
A motorkerékpárok rendkívül széleskörű felhasználási módja, eltérő kialakítása és teljesítménye miatt azonban a kötelezően előírandó eszközök körét megfontoltan kell meghatározni, hogy a védelem mellett ne jelentsen hátrányt a motorkerékpárok napi használata során. A résztvevők egyetértettek abban, hogy a védőfelszerelések használatát ösztönözni kell, amiben a megfelelő jogszabályi keretek mellett az oktatásnak, felkészítésnek is fontos szerepet kell játszania.
A motoros szakemberek azt javasolták, hogy bizonyos feltételek és megfelelő felkészítés mellett lehessen 125 köbcentiméteres motorkerékpárokat is vezetni B kategóriás vezetői engedéllyel.
Ezek a motorok ugyanis jellemzően rendelkeznek olyan technikai feltételekkel, amelyekkel biztonságosabban lehet részt venni a forgalomban. A nemzetközi szabályozás változásával párhuzamosan az 50 köbcentiméteres segédmotoros kerékpárok választéka, technikai fejlesztése is egyre szűkül.
A közlemény szerint a szakmai fórumon szó esett a városi motoros közlekedés javítása érdekében a torlódás esetén történő elhaladás várható új szabályairól, de a motoros szakemberek számos további javaslattal segítették az új KRESZ kialakítását.
(Forrás: MTI / Illusztráció: Pixabay)