Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a MÁV Zrt. megkezdte az egyes vasútvonal felújítási-, karbantartási munkálatait, melynek következtében csak egy vágány járható, óránként és irányonként egy-egy vonatot engednek át, Biatorbágy és Szárliget között pedig vonatpótló autóbuszok közlekednek. A felvázolt helyzet önmagában is meglehetősen nagy terheket rótt a vonattal közlekedőkre, a Budapestre való eljutás a vágányzár óta már-már művészet. Eddig legalább a railjet vonatokra lehetett számítani, azokra is aránylag nagy késéssel. Most viszont az ÖBB bejelentette, a magyarországi vonalon uralkodó állapotok miatt kialakult késéssel nem tud és nem hajlandó tovább operálni, így október 2. és 26. között a railjet vonatok Bécstől Budapest felé nem közlekednek.
A MÁV-nak a Budapest-Győr fővonalon a vágányzár miatt megmaradt, egyetlenként még közlekedő óránkénti nemzetközi vonatokat sem sikerült pontosan (értsd 20-30 perc késésnél kevesebbel) közlekedtetni, ezért az osztrák vasút, az ÖBB a vágányzár első két hetének tapasztalatai és többszöri figyelmeztetés után ma egyoldalúan bejelentette: jövő hétfőtől levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról és kettévágja Bécsben a Linz, Salzburg, München fele továbbmenő budapesti railjet vonatokat. Ez nem csak átszállási kényszert jelent Bécsben, hisz nyilván azért teszi ezt, mert szeretné, ha Ausztriában pontosan járnának a vonatok, tehát a késve érkező budapesti vonatra nem fognak várni. – tette közzé Vitézy Dávid közösségi oldalán.
A volt közlekedési államtitkár azt is hozzátette, felfoghatatlan számára, hogy az Osztrák Szövetségi Vasutak jelzései után, a MÁV miért nem módosította a menetrendet, hogy a vonatok időben odaérjenek Bécsbe.
Kép: Pixabay