Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Április 13-án jelentette be a Premier League, hogy megállapodtak a klubok róla, száműzik a sportfogadási, szerencsejátékos cégek hirdetéseit a focimezek elejéről. Ezzel a profi fociliga lett az első Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királyságában, ami nemet mondott a fogadócégek reklámjaira.

Azonban nem sietik el: csak 2026-tól érvényes a tiltás (a hatályos szerződések kipörgetése miatt).

James Grimes a The Big Steptől (A Nagy Lépés), azaz a sport és a fogadás közti kapcsolatot ellenző szervezettől elmondta, ez valóban nagy, de nem elégséges lépés. „Máshol nem lehet annyi szerencsejátékos reklámot látni, mint a Premier League mezeken, amiket világszerte milliárdok hordanak” – mondta Grimes.

Az ördög a részletekben rejlik egyébként is: a szabályozás megengedi a mez más részein és a pálya melletti hirdetőtáblákon a fogadóirodák és szerencsejátékcégek hirdetéseit. Grimes szerint eléggé következetlen emiatt az egész döntés. Jelenleg a húszból nyolc klub mezének elején van ilyen szponzor felirata, kettő további a mez más részén hirdeti a cégeket.

A másik oldalról ott a pénzügyi realitás: a kisebb, kevésbé vagyonos kluboknak fontos a bevétel, márpedig a szerencsejátékos cégek duplaannyit fizetnek, mint más mezszponzorok. Összesen 60 millió font (25,26 milliárd forint) éves bevétele van a liga csapatainak innen. Arról nem is beszélve, hogy a komplett másodosztály főszponzora a Sky Bet sportfogadási cég.

Grimes állítja, az online kaszinók és fogadóoldalak minden piaci rést ki fognak használni, ezért komolyabb, kormányzati lépésre, törvénymódosításra van szükség. A brit Fogadási és Szerencsejáték Tanács persze állítja, 22,5 millió brit fogad rendszeresen meccsekre, és elsöprő többségük ezt biztonságosan teszi, mindössze 0,3 százalék van ráfüggve a műfajra. Nemrég Belgiumban léptettek életbe egy szigorítást, arról itt olvashatsz.