Két új hirdetési csatornát leplezett le a napokban az Instagram. Az egyiket Reminder Adsnek hívják, kb. emlékeztető reklámnak lehet fordítani, és ez már el is érhető.
A Reminder Ads lényege, hogy egy marketingszempontból jeles esemény előtt jelezheti a felhasználót, hogy kérjen értesítést. Kapni is fog egy nappal előtte, negyed órával előtte és persze amikor megtörténik (pl. egy termék bemutatása). Az anyacég Meta ezt a funkciót már tesztelte a Starz nevű amerikai kábeltévés céggel.
A másik változás a következő hónapokban élesik. Ennek lényege az lesz, hogy a keresés közben feldobott találatok sora. Megjelenhetnek fizetett hirdetések is a találatok közt, amiket persze majd kiemelten, más színnel, más módon jelenítenek meg.
Miközben a TikTok pénzügyileg is egyre komolyabb versenyt a Metának, ráadásul több töltenek a felhasználóknak, mint az Instán, a még reklám így is kontraproduktív lehet a Martech szerint. A marketinges szaklap a megboldogult MySpace-t hozza fel elrettentő példának, amin 2006 után annyira eluralkodtak a reklámok, hogy elrettentették a usereket.