A német autógyár 2035-ig abbahagyja a belső égésű motorral működő autók forgalmazását, innentől elektromos járművekre vált.
"Európában 2033 és 2035 között, az Egyesült Államokban és Kínában valamivel később kilépünk a belső égésű járművek üzletágából" – mondta Klaus Zellmer, a Volkswagen értékesítési igazgatója.
"Dél-Amerikában és Afrikában jóval tovább tart, mivel a politikai és az infrastrukturális keretfeltételek még mindig hiányoznak."
Legkésőbb 2050-ig a teljes Volkswagen-flottának CO2-semlegesnek kell lennie – mondta Zellmer.
Európában arra törekszik, hogy az elektromos autók 2030-ra a teljes értékesítés 70% -át adják. Ez felkészítené a vállalatot az Európai Unió éghajlat-változási célkitűzéseinek esetleges szigorítására, sőt meghaladná azokat.
Az EU döntéshozói szabályozták a kipufogógáz-kibocsátást, és arra kényszerítették az autógyártókat, hogy ösztönözzék az alacsony kibocsátású technológiák fejlesztését, vagy büntetéseket szabjanak ki, ha túllépik a CO2-kibocsátás határértékeit.