Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Az orosz-ukrán háború újabb csapást mért az egyébként is szűkös európai étolajkészletre, amely miatt sokan kétségbeestek. Eddig a wc-papír és a liszt felvásárlása okozta az üres polcok látványát, most pedig az étolaj!

A német szupermarketek is keményen megérzik a nyomást az ellátási láncon, így komoly készlethiány alakult ki egyes termékekből, különösen a napraforgó étolajból. Mint a német Merkur hírportál is megjegyzi, ebben a fogyasztók is felelősek. Ugyanis általánosságban elmondható, hogy a németek a koronavírus-járvány első hullámához hasonlóan pánikvásárlásba kezdtek, amely szintén erősíti az alapvetően is meglévő készlethiányt.
A Magyarországon is több száz üzletet üzemeltető PennyMarket szintén nagyon küzd a németek étolajigényének ellátásával, a polcok sok helyen üresek, a német fogyasztók pedig kétségbeesetten próbálnak valamilyen étolajhoz jutni.
Emiatt pedig könnyen előfordulhat, hogy a nem kellően körültekintő fogyasztó összekever két terméket, ezt pedig a Penny is észrevette: egy közkedvelt ablakmosó folyadékra ki is kellett írniuk figyelmeztetést.
A napraforgó étolaj állagához és színéhez nagyon hasonló, 5 literes kiszerelésben árult „Sommer Scheibenklar” ablakmosó folyadék üvegére ugyanis nagy betűkkel kiírta az üzlet, hogy „Ez nem olaj!”, az esetleges összekeverés elkerülése végett.
Az egyik Penny-vásárló pedig a közösségi médiában osztotta meg, hogy ez a felhívás őt is megmentette attól, hogy összekeverje a terméket. „Elismerem, majdnem én is kosárba tettem” – fogalmazott, és nem tudni, hányan lehettek pechesek ilyen tekintetben.