Nem érdemes az utolsó pillanatokra hagyni a nyaralást. Akik időben lépnek, jobb árakat foghatnak ki, mint akik a last minute kedvezményekben bíznak.
Két év bezártság után alig várták az emberek, hogy kimozduljanak otthonról, olyannyira, hogy a kelet-közép európai régióban tízből kilencen szeretnének utazni. Szakértők azzal számolnak, hogy a turizmus az emelkedő szállásárak, a mindenkit érintő infláció és a szomszédban dúló háború ellenére újra növekvő pályára áll. A Szallas Group és a Nielsen felméréséből kiderült az is, hogy egyre többen online foglalnak szállást: 2014 és 2022 között az internetes foglalási érték aránya belföldön 27-ről 56 százalékra, a beutazó turizmus esetében pedig 40-ről 65 százalékra nőtt, írja a Világgazdaság.
Az öröm azért nem lehet teljes, mert a háború felerősítheti az aggodalmakat, illetve a bizonytalanságot, ezért a szektor képviselői arra számítanak, hogy idén tovább emelkedik a keresztirányú utazások száma a térségben. A Google keresések alapján Magyarországon a Balaton a legnagyobb nyertes, Csehországban pedig inkább a turisztikai látványosságok jelentik a vonzerőt.
Pavel Kotas a Previo szállodaiszoftver-vezérigazgatója és alapítója szerint a kereslet növekedése miatt az árak még az utolsó pillanatokban is nőhetnek, annak ellenére, hogy a szállásadók tartanak a túlzott emeléstől. Félelmük nem alaptalan, mert az infláció miatt az emberek kétszer is meggondolják, mire költenek, és az utazás nem tartozik a nélkülözhetetlen kiadások közé.
Némi optimizmusra adhat okot, hogy regionális szinten megduplázódott a foglalási volumen 2021-hez képest, és fellendülés a belföldi és a beutazószegmensben is tetten érhető.