Jó döntés volt, hogy a kormányzat a koronavírus járvány idején, ameddig csak lehetett, benntartotta az iskolákban a kisebb, alsóbb osztályos gyerekeket – erről beszélt Horváth Péter, a Nemzeti Pedagóguskar elnöke, a győri Révai Miklós gimnázium igazgatója egy online beszélgetésen az Európa nap kapcsán.
Horváth Péter úgy fogalmazott, az első négy osztályban egy teljes online oktatás esetén sokkal nagyobb felelősség hárult volna a szülőkre. Ha egy szülő nem tudott volna megfelelően segíteni a gyermekének például az írás és olvasás elsajátításában, akkor az komoly lemorzsolódást és a gyermek teljes életpályájának megváltozását eredményezte volna.
Az online oktatás tapasztalatairól azt mondta, a követelmények nem, a tanítási körülmények azonban megváltoztak, ami azonban nem volt egységes, hiszen a technikai feltételek, az eszközök használata, illetve a tantárgyak sajátosságai is okoztak különbségeket. Éppen ezért az év végi jegyek sem feltétlenül tükrözik hűen a diákok teljesítményét az előző évfolyamokhoz képest.
A tanárok szempontjából nehézséget jelentett, hogy sok esetben – vagy azért, mert nem minden diáknak volt kamerája vagy nem mindenki kapcsolta be – csak fekete négyzeteket láttak a képernyőn, így nem is kaphattak visszajelzést a diákoktól. Úgy tanítani, hogy nem lát bólogató, vagy csodálkozó arcokat, nem volt egyszerű feladat – fogalmazott Horváth Péter.
Kimaradtak ugyanakkor azok az események, rendezvények, amelyek igazán izgalmassá és emlékezetessé teszik az iskolaéveket. Ilyen például a szalagavató az érettségiző osztályok számára, de például az osztálykirándulásokat, színházlátogatásokat sem lehetett megtartani. Ezek pedig amellett, hogy segítenek a feltöltődésben, személyiségformáló hatással is bírnak, tette hozzá az igazgató.
A teljes beszélgetés megtekinthető a Europe Direct közösségi oldalán.