Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Egy holland cég, a Tony Chocolonely rengeteg panaszlevelet kapott, miután piacra dobták saját adventi kalendáriumukat, az egyik ablak mögött ugyanis nem volt csokoládé. Mint kiderült, nem véletlenről, emberi mulasztásról van szó, a gyártó direkt nem tett semmilyen finomságot arra a napra, az egyenlőtlenül elosztott csokoládékkal a világban uralkodó egyenlőtlenségekre és igazságtalanságokra akarták ugyanis felhívni a figyelmet.

„Boldog nyolcadikát! Észrevettétek, hogy valami ma nem stimmel a naptárral? Igen, üres.. És miért? Mert meg akarjuk mutatni, hogyan működik a csokoládéipar, amiben sajnos az egyenlőtlenségek nagyon is jelen vannak” – magyarázták meg a helyzetet Twitteren. Egy másik posztban pedig jobban is megmagyarázták, mire utaltak: Ghánában és Elefántcsontparton legkevesebb 1,5 millió gyerek dolgozik illegális keretek között, mert túl kevés pénzt fizetnek az importőrök a kakaóért, és ez szerintük nagyon nincs rendben. És azt természetesen nem akarták, hogy vásárlóik túl nagyot csalódjanak, ezért a 24-es ablak mögött két csokit találnak majd. 

Bár a cél nemes, és sokan nagyon szimpatikusnak találták az ötletet, nem mindenkit sikerült meggyőzni, több szülő is írta, hogy a gyermekeik óriást csalódtak, egy nő például azt írta, az ADHD-s kislánya sírva fakadt, amikor nem talált csokit a naptárban. A cég erre is reagált, elnézést kértek a családtól, kifejtve, hogy talán tényleg nem a legkörültekintőbben jártak el, nem gondoltak például arra, miként reagálhatnak a speciális nevelési igényű gyerekek.