Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Kampányt indított a minisztérium.

Az Agrárminisztérium kampányt indított a magyar sertéshús fogyasztásának ösztönzésére. Az erről szóló budapesti sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a sertéságazat zuhanó szakaszban van, de a krízishelyzet egész Európára érvényes. Nem véletlen, hogy az európai sertéstartó országok közössége, egészen pontosan 19 tagállam már korábban kérte az Unió segítségét, és decemberben ismét az illetékesekhez fordulnak.
A magyar kormány, azon belül az agrártárca többféle módon igyekezett már eddig is segíteni a gazdákat és a termelőket. A szubvenciók mellett 100 százalékos kamat- és költségtámogatást nyújtó hitelprogramot is biztosítottak az érintetteknek, akiket arra bíztatnak, hogy csatlakozzanak a 2022 februárjában újra megnyíló krízisbiztosítási rendszerhez.
A most induló kampányban arra biztatják a vásárlókat, hogy fogyasszák a magyar sertéshúst. A jövőben könnyebb lesz a vevők dolga, ha hazai terméket keresnek, mert megteremtették a magyar sertéshús egyértelmű azonosításának lehetőségét.
(Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)