A cseh állami vasúttársaság legújabb kampányának főszereplői egy vonattal Balatonra induló cseh család, akik alig várják a pálinkázást a magyar tengeren. A reklám arra a gegre épül, hogy a nagyszájú apa a vonaton szembesül vele, lánya szerelme, Péťa, nem egy izmos macsó, hanem egy törékeny lány.
Önmagában nem lenne ez túl izgalmas hír, ha a kampány nem azon viccelődne, a csehek mennyivel toleránsabbak a magyaroknál. Az alig 30 másodperces reklámszpotban csupán egyetlen negatív szereplő tűnik fel, a tört magyarsággal beszélő bajszos morcona férfi, akinek nem tetszik, hogy véletlenül belekeverik az egyébként bohókás coming out-jelenetbe.
A kampány nagyon népszerű Csehországban, nagyot ment a közösségi médiában, és az LMBTQ közösség is pozitívan fogadta.
"A cseh vasúttársaság egy gyönyörű országos kampányt indított egy leszbikus párral. Az emberek dicsérik és támogatják. Szeretet és változás van a levegőben" – írja egy egyenlő jogokért küzdő helyi szervezet a We Are Fair kampányról.