A felvétel csütörtökön délután készült Győrben, szándékosan nem nevezzük meg, melyik áruházban, mert a helyzet sajnos általános.
És nemcsak Győrben, hanem országosan, erre bizonyíték, hogy Telex országos hírportál is hasonló helyzetről számolt be. Ők megkeresték az országos láncokat, és ezeket a válaszokat kapták:
Spar: gyakori gond volt eddig, hogy a MOHU nem jött el az automatába dobott hulladékért, ha pedig mégis, akkor sem vitt el mindig mindent. Arról is írtak, hogy sokszor hibásodtak meg az ENVIPCO márkájú visszaváltó automaták, amelyek javítása több esetben nem törtét meg időben. Adódott probléma akkor is, amikor egy-egy italnak csúszott a visszaváltási rendszerbe való regisztrációja: lehet, hogy a csomagoláson ott volt az 50 forintos visszaváltási logó, de az automata még nem volt beprogramozva annak visszavételére. Ha pedig mégis, akkor sem fogadta el minden esetben a palackokat az automata.
Aldi: a boltok dolgozói külön képzést kaptak korábban a gépek kezelésére. Ha egy automata meghibásodik, a dolgozók a gép ügyfélszolgálatával telefonálva próbálják meg kijavítani a hibát. Ha ez nem sikerül, egy technikust is küldenek a szerviztől az üzlethez, a köztes időben pedig a vásárlók a kasszánál válthatják vissza az üvegeket. A jövőre nézve az Aldi célja, hogy a jelenleginél is több automata kerüljön az üzletekbe.
Lidl: fontos, hogy a vásárlók ne dobálják be túl gyorsan a palackokat, mivel a gépek másodpercenként egy vonalkódot tudnak leolvasni. Az 50 forintos visszaváltási díj nélküli palackokat sem fogadja be a gép, így azokat az automata melletti tárolóedényekbe tudják bedobni.
A teljes cikk, amit ajánlunk olvasásra, itt található.