Nem mindegy mit mutat a kamera! Ez a kampány lényege, amit a sportolók indítottak!
Rengeteg sikeres női sportoló van a világon, sokszor mégsem az elért eredményeik kerülnek a kamera fókuszába, hanem valami egészen más. A Lux felismerte a problémát és egyedi megoldást talált rá.
A nők tárgyiasítása alól sajnos a sportesemények sem képeznek kivételt: a 2021-es olimpián készült képek közül 2500 olyat találtak, amelyek helytelenül mutatták be a sportolókat. A női versenyzőkről készült felvételek 17 százaléka a feneküket, 20 pedig a mellüket mutatta.
Amikor valaki kimagasló eredményt ér el egy versenyen, természetes, hogy a sikeréről készült felvételt szeretné visszanézni, nem pedig valami egészen mást. A Lux szeretett volna ezen változtatni, ezért elindította a „Change the Angle” kampányát.
Április 15-én és 16-án Durbanban rendezték meg a Durban Open röplabdameccset, amin Dél-Afrika legjobb női strandröplabdázói nyolc különböző csapatban vettek részt. A játékosok QR kódokat viseltek testük azon részein, amikre az operatőrök hajlamosak összpontosítani. Természetesen van a történetben egy csavar: amikor ezeket a kódokat valaki beolvasta, akkor a „Change the Angle” kampányfilm nyílt meg, amiben sportolók mondták el, hogy inkább az erősségeikre és a teljesítményeikre fókuszáljanak a fizikai tulajdonságaik helyett.