Cikkünk frissítése óta eltelt 9 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A Ray-Ban ikonikus szemüvegeit vezérlő Meta AI tud streamelni, videót felvenni és még sok egyebet. 100 ezer forintnál valamivel többet érő amerikai dollárért lehet beszerezni.

A Meta és a Ray-Ban az EssilorLuxotticaval közösen dobta piacra kamerával felszerelt okosszemüvegét, amit a Ferrari F-1 pilótájával hirdetnek.

A videón az látható, hogy Charles Leclerc a szemüveggel videót rögzít, zenét játszik le és még egy kérdést is feltesz azzal kapcsolatban, hogy mi legyen a beceneve a pályán. A Ray-Ban és Meta közös oldalon, a @raybanmetán kommunikál a projektről.

Ahogy az a Meta leírásából is kiderül, az eszköz nem csak felvételekre jó, akár livestreameket is közvetíthet – talán épp emiatt terjedhet majd el hamar a vloggerek és az influencerek körében.

Az október 17-től elérhető szemüvegeket már elő is lehet rendelni a Meta és a Ray-Ban oldalain keresztül, a kezdőár pedig nem kevesebb, mint 299 amerikai dollár lesz. Jelenleg csak két keret közül, a kissé szögletes Wayfarer és a kerekebb Headliner közül lehet választani, de ezek hét különböző színben is elérhetőek.

A szemüvegbe két mikrofonos kamerát is beépítettek, a szemüveg szárába pedig hangszóró is helyet kapott, hogy ne telefonon keresztül kelljen kommunikálni az eszközzel. Emellett a szemüveg a “Hey Meta” parancsra figyelni képes a felhasználó kéréseit, így kéz nélkül lehet vezérelni, de az érintőfelületes szárakon keresztül kézzel is irányítható marad.

Az eszköz töltése egyébként roppant egyszerű, a gyári tokkal megoldható, mint a Bluetooth-os fülhallgatók többségénél. Erre úgy tűnik, sokszor lehet majd szükség, hiszen egy feltöltéssel körülbelül fél órát lehet streamelni.

Azok, akikhez már jutott el ilyen szemüveg, azt mondták, hogy a horizontális videók nem minden formátumhoz passzolnak, mint például a sztorikhoz, emellett csak rövid, maximum 30 másodperces videókat, vagy három képből álló sorozatot lehet vele készíteni. Az még erősen kérdéses, hogy az okosszemüveggel rögzített publikus képek hogyan (nem) ütköznek személyiségi jogokba.

Forrás: Ray-Ban