Az éjszaka is nyitva tartó gyorséttermeknek különleges hangulata van, keveseknek kell bemutatni azt az enyhén posztapokaliptikus miliőt, ami ilyenkor uralja az üzleteket.
Ilyenkor az eladók különleges képességeire is szükség van, például a becsicsentett vevők rendeléseit is dekódolniuk kell.
A részegséggel viccelődni persze elég vékony jégnek számít a reklámiparban, de az új-zélandi McDonald's és ügynöksége, a DDB Group Aotearoa egy fokkal könnyedebb oldalát fogta meg a témának. Olyan hirdetéseket helyeztek el köztereken és digitális felületeken, amelyek a legkacifántosabb mekis rendeléseknek állítanak örök emléket.
Így szerepel plakáton a költői “a bubble caught a panda and a cloak”, a dallamos “ferret oh frish extra tata” vagy a szinte már dadaista “farge lies with tomato horse”. A hirdetéseken a fenti remek példák mellett a McDonald's azt is elhinti: éttermeikben még ezeket a rendeléseket is értik, mert beszélik az éjszaka nyelvét.
A DDB csapatának tagjai elmesélték azt is, hogy tudományos kutatómunka előzte meg a kampányt. Berúgtak és aztán elmentek egy McDonald's-ba, ahol a kezdeti kommunikációs zavar után a figyelmes eladóknak sikerült lefordítaniuk az ügynökségi dolgozók nyakatekert mondatait.
Az új-zélandi meki a részegeket is érti!
Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
Kampányt építettek arra, hogy éjszaka a már-már költői nyelvösszeakadásokat is képesek dekódolni az éttermeikben.
NEKED AJÁNLJUK
Oxygen Media Híradó 2024.11.05.
Mutatjuk a mai műsort és annak témáit: Legördült az Audi Hungaria gyártósorairól a 45 milliomodik motor. A 220 kilowattos elektromos hajtást a vállalattól CO2-semlegesen, „zöld...